Regelen

Ondernemen gaat een stuk beter als je alles goed hebt geregeld

Als je personeel in dienst hebt, moet je veel regelen. Of je het nou leuk vindt of niet.
Je kunt er dus maar beter voor zorgen dat je alles op orde hebt. Dan voorkom je niet alleen een hoop gedoe, maar jij krijgt dan ook de rust en ruimte om aan jouw bedrijf te bouwen. In dit thema lees je alles over wat je moet regelen en krijg je antwoorden op de vragen: Wat moet ik doen? Waarom? en Wat gebeurt er als ik het niet doe?

Het thema Regelen is vooral interessant als je de volgende situatie(s) herkent

  • mijn bedrijf is zo snel gegroeid dat ik geen duidelijk overzicht meer heb over de personeelsadministratie
  • ik weet niet exact welke wettelijke verplichtingen ik heb en ben bang dat ik hierdoor financiële risico’s loop
  • ik ben veel tijd en energie kwijt aan het bijhouden van alle veranderingen van wetten en regels, en weet nooit precies wat ik moet doen of juist moet laten
  • ik heb onvoldoende zicht op welke zaken ik vast moet leggen rond mijn personeel om problemen met officiële instanties, of in juridische trajecten, te voorkomen

Met de inhoud van het thema Regelen krijg je

  • kennis om de administratie rond je personeel slim en snel op te zetten en op orde te houden
  • het vertrouwen dat je administratieve zaken op orde zijn, zodat je zaken snel terugvindt en geen belangrijke documenten mist
  • zekerheid: je voert alle verplichte acties uit rondom de Arbo-wetgeving en bij ziekte van een medewerker. Alle dossiers zijn compleet
  • rust: je ziet geen enkele wettelijke verplichting over het hoofd en loopt dus geen onnodig risico
  • de zekerheid dat jij een goede werkgever bent die goed voor zijn personeel zorgt

Naast de resultaten die je kunt bereiken met het thema Regelen, biedt het online programma je ook houvast bij de andere personeelsthema’s: Werven, Belonen, Functioneren, Ontwikkelen en Afscheid.

Voor slechts 500 euro per jaar ben je ervan verzekerd dat je het juiste doet met je personeel. Dat geeft rust, en bespaart je veel tijd en onnodige kosten.
Spreekt dit je aan? Start dan direct met de kortste weg naar een heldere en efficiënte personeelsaanpak!


Ja, ik wil mijn digitale HR adviseur
Regelzaken simpel gemaakt

Helder stappenplan om alles
voor je personeel goed te regelen

1
Met welke wet- en regelgeving moet ik allemaal rekening houden?
De kans is groot dat je niet alle wetten en regels rond personeel kent. Laat staan dat je weet hoe je ermee omgaat ten opzichte van jouw medewerkers. Ben je soepel of hanteer je alle regels heel strak? Wij helpen jou om de keuzes te maken die het beste bij jou passen.
2
Hoe regel ik mijn personeelsadministratie?
Dat het belangrijk is om de personeelsadministratie goed op te zetten en op orde te houden, is duidelijk. Niet alleen om misverstanden met medewerkers te voorkomen, maar ook om zaken snel en makkelijk terug te vinden. Aan de andere kant is het ook niet nodig om echt alles vast te leggen. De juiste balans, daar gaat het om.
3
Hoe regel ik mijn salarisadministratie?
Bij salarisadministratie draait het om nauwkeurigheid. Alles moet kloppen. Niet alleen het salaris, maar ook bijvoorbeeld reiskosten. Het bijhouden van alle zaken die invloed hebben op het salaris, vraagt steeds doordenken en goed vastleggen. In het thema staat precies hoe je de salarisadministratie moet aanpakken. Wat je zelf moet doen en wat je beter kunt uitbesteden.
4
Welke verzekeringen moet ik regelen voor mijn medewerkers?
Je wilt risico’s goed afdekken, maar ook niet onnodig veel verzekeringen afsluiten. Wij hebben alles voor je op een rij gezet. Zoals welke varianten er zijn, met welke kosten je rekening moet houden en hoe het zit met de dekking. Zodat jij zelf kunt bepalen welke risico’s je wilt dragen en welke niet.
5
Wat moet ik regelen voor verzuim en arbeidsongeschiktheid?
Een zieke medewerker is vervelend. Aan jou de taak om goed contact houden, zonder het bedrijfsbelang uit het oog te verliezen. En om te voldoen aan alle wettelijke verplichtingen. In het thema staat hoe je dit moet aanpakken en en welke stappen je niet mag missen.
6
Wat moet ik regelen voor de arbeidsomstandigheden (arbo)?
Iedere ondernemer wil ervoor zorgen dat medewerkers in een gezonde en veilige omgeving kunnen werken. Maar dit schept natuurlijk wel de nodige verplichtingen. Welke dit zijn, lees je in dit thema. Net als hoe de wetgeving precies in elkaar steekt en waar ruimte zit voor relatief kleinere bedrijven.
7
Het Simpele Personeelswetboek
Een compleet overzicht van alle wetten en regels rondom personeel was nauwelijks te vinden. Nu wel. Want wij hebben ze allemaal voor jou op een rij gezet, in duidelijke taal. Zodat je precies weet welke wetten en regels er zijn, wat je moet doen en wat de risico’s zijn als je het niet doet. Simpel en overzichtelijk.

Wat ondernemers over ons zeggen…

"Overzichtelijke en duidelijke informatie, lekker to the point. Voor mijn gevoel heb ik nu meer verstand van personeelszaken, dat is prettig"
Guido Brouwer - GB10
"In de ondernemerswereld waar dingen elke dag ingewikkelder worden, in het programma van de Wereld van Personeel een verademing"
Nelleke Griffioen - De Berghut
"Je valt altijd in de bekende valkuilen als ondernemer, die kun je voorkomen met het programma. Uiteindelijk vind je het zelf misschien ook wel uit, maar het scheelt zoveel tijd als je bij de hand genomen wordt"
Rob Ammerlaan - Social Brothers
"Heldere, no-nonsense informatie en adviezen. Vooral prettig dat ik nu goed weet welke tijds- en kostenefficiënte keuzes ik kan maken, en waar mijn risico’s liggen"
Bart Verkade - Verkade Management & Advies

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik dat de informatie in de online omgeving klopt en betrouwbaar is?

Een terechte vraag. Wij werken samen met verschillende experts bij het samenstellen van de online omgeving en verwerken de meest recente wetgeving in onze tips en adviezen. Is dat altijd 100% up-to-date? Dat lukt niet altijd. Bij sommige nieuwe wetgeving is niet meteen duidelijk hoe dit in de praktijk uitpakt. Uiteraard doen wij er alles aan om zo snel mogelijk helder te krijgen hoe nieuwe wetten en regels jouw dagelijks werk beïnvloeden. Daarnaast checken wij voortdurend de links in de online omgeving en zorgen we ervoor dat de informatie continue wordt aangevuld met de laatste actualiteiten, én handige hulpmiddelen die op bronsites beschikbaar komen. In de persoonlijke calls adviseren we je ook volgens de laatste wetgeving én stemmen we ons advies maximaal af op de specifieke situatie in jouw bedrijf.

Created with Sketch.
Waarom is het programma relatief zo laag geprijsd?

Dat is een bewuste keuze. Wij streven ernaar om zoveel mogelijk ondernemers te helpen met het voeren van een goed personeelsbeleid. Dus willen wij het programma laagdrempelig houden. Wat betreft inhoud én prijsstelling.

Created with Sketch.
Hoeveel tijd ben ik kwijt aan het programma?

Het programma staat voor slim, simpel en snel. Dus als het aan ons ligt ben je er zo min mogelijk tijd aan kwijt. Elk thema in de online omgeving kent een stappenplan. Bij iedere stap geven we je een indicatie voor de leestijd; in totaal loop je in 1,5 - 2 uur door alle basisstappen in één thema. Je hebt dan een goede kennis van alle onderwerpen die bij het thema belangrijk zijn. Met de tools kun je je in gekozen onderwerpen verdiepen en ermee aan de slag gaan. Hoeveel tijd het totale programma in beslag neemt, heb je dus voor een deel zelf in de hand. Jíj bepaalt of je met de tools dieper in een bepaald onderwerp duikt of niet. Ook je persoonlijke calls met ons zijn compact. We vragen je vooraf zoveel mogelijk relevante informatie te verzamelen, zodat we in de call snel de diepte in kunnen gaan.

Created with Sketch.
Op welke apparaten kan ik het programma gebruiken?

Als ondernemer ben je vaak onderweg. Vandaar dat je onze online omgeving kunt gebruiken op een PC, laptop, mobiel én tablet. Voor onze persoonlijke calls heb je alleen je telefoon nodig, en die heb je toch al altijd bij je. Toch?! ;-)

Created with Sketch.
Het programma voldoet niet aan mijn verwachtingen. Hoe maak ik gebruik van de '100% tevreden garantie'?

We willen het omgaan met personeel graag makkelijk voor je maken. Als je ervaart dat ons programma je daar onvoldoende bij helpt, bieden we een '100% tevreden garantie'. Als je er binnen 7 dagen na aankoop achterkomt dat het programma niet past bij jouw behoefte, neem dan contact met ons op. Je krijgt dan het aanschafbedrag terug.

Created with Sketch.
Mijn vraag staat er niet bij, hoe kan ik die stellen?

Je kunt je vraag naar ons mailen via contact@dewereldvanpersoneel.nl. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Maar je kunt ons natuurlijk ook even bellen via 010 - 31 01 123.

Created with Sketch.