Managementtraject (9 maanden)
‘Haal Resultaat uit Medewerkers’

 Herken jij jezelf als ondernemer in het mkb in één of meer van de volgende situaties?

  • ik ben te veel tijd kwijt aan het managen van mijn personeel
  • ik weet dat gesprekken met mijn medewerkers belangrijk zijn, maar wil er niet al te veel tijd aan besteden. Het moet snel en goed
  • ik vind dat mijn medewerkers weinig verantwoordelijkheid nemen, waardoor te veel zaken op mijn bord blijven liggen
  • ik weet dat er meer in mijn medewerkers zit, maar niet hoe ik dit eruit moet halen
  • ik zou willen dat mijn medewerkers meer initiatief tonen, maar het lukt mij niet om ze daarin te motiveren
  • ik ben zelf nog veel te druk met alledaagse zaken en wil mijn medewerkers veel meer inzetten om zaken van mij over te nemen zodat mijn bedrijf ook zonder mij zelfstandig kan draaien
  • ik wil mijn medewerkers uitdagen om te groeien in hun functie en zichzelf te ontwikkelen, maar ben bang dat dat mij direct veel geld gaat kosten


Goed personeelsmanagement begint met loslaten. Vertrouwen op je medewerkers en sturen op resultaten in plaats van op inhoud.

 

En dat is lastig. Zeker als je dat niet gewend bent.

In het managementtraject ‘Haal Resultaat uit Medewerkers’ helpen we je hierbij.

Bedenk…

Door te sturen op resultaten bied je je medewerkers meer ruimte en zelfstandigheid, wat hun motivatie en betrokkenheid vergroot.
Ze worden nu door jou aangesproken op hun professionaliteit en krijgen de bevoegdheden die bij hun verantwoordelijkheden passen.

Met groots effect.
Meer betrokkenheid en betere resultaten, in minder managementtijd.
Een echte win-win dus!

Het managementtraject ‘Haal Resultaat uit Medewerkers’ biedt je 9 maanden lang ondersteuning bij het managen van je medewerkers.

Je leert een simpele én slimme manier van aansturing die ervoor zorgt dat je medewerkers veel zelfstandiger werken, de resultaten halen die jullie hebben afgesproken en jij minder tijd hoeft te besteden aan het inhoudelijk managen van je medewerkers.

Aan het einde van het traject heb je de zekerheid dat de behaalde resultaten het maximaal mogelijke waren met de medewerkers die je op dit moment bij je bedrijf hebt werken.

‘Haal Resultaat uit medewerkers’ is speciaal ontworpen om jou het volgende te bieden

  • een fundering van resultaatgerichte functieprofielen voor de functies in je bedrijf. Hierdoor krijg je helder inzicht in de bijdrage van elke functie aan de doelstellingen van je bedrijf
  • een systematische aanpak om resultaatgericht managen in je bedrijf in te voeren. Zodat je medewerkers zelfstandig resultaten halen en de winst stijgt
  • inzicht in hoe je bewust en eerlijk de toegevoegde waarde van je medewerkers evalueert en bespreekt. Hierdoor haal je het maximale uit je personeel
  • langdurige begeleiding om je op je pad te houden, echt te transformeren als leidinggevende en je afspraken met jezelf na te komen. Zodat je stappen blijft zetten naar je ideale bedrijf

Hoe gaan we je concreet helpen?

We bieden je verschillende vormen van begeleiding, waarbij we werken met een combinatie van (online) training, advies en sparring

  • ‘Mijn digitale HR adviseur’, ons online adviesprogramma
    In de thema’s Functioneren en Ontwikkelen van het online programma vind je de basis voor onze resultaatgerichte managementstijl. Je hebt vanaf dag 1 een jaar lang onbeperkt toegang tot deze waardevolle informatie en oefeningen. (En daarnaast tot alle andere thema’s die je helpen bij andere personeelsissues in je bedrijf!)

 

  • Kwartaalsessies Haal-Resultaat-uit Medewerkers bij ons op kantoor (een dagdeel)
    Deze drie sessies volgen de natuurlijke jaarcyclus in je bedrijf. Hierdoor ondersteunen ze je in je normale werkstructuur en ervaar je ze niet als extra workload.

Sessie 1: Verwachtingen helder maken

Tijdens deze sessie bepalen we de resultaatafspraken die je met je medewerkers kunt maken en de manier waarop je gedurende de rest van het jaar monitort of deze afspraken worden nagekomen.

De resultaten van deze sessie zijn

    • een structuur waarmee jij op een motiverende, tijdsefficiënte manier je medewerkers kunt aanspreken en bijsturen
    • inzicht in de do’s en don’ts om resultaatdoelstellingen en -afspraken te maken, zodat je niet in de valkuilen stapt die ervoor zorgen dat je jezelf en je medewerkers uiteindelijk frustreert
    • een stappenplan om voor elke functie in je bedrijf de juiste resultaatdoelstellingen en -afspraken te maken, zodat ze uitdagend en motiverend zijn voor je medewerkers
    • punten voor de resultaatdoelstellingen en -afspraken voor alle functies in je bedrijf
    • inzicht in de criteria die je kunt stellen aan de resultaten, zodat de resultaten (blijven) voldoen aan jouw verwachtingen en aansluiten bij de cultuur van je bedrijf
    • vertrouwen in de haalbaarheid van je geplande resultaten
    • overtuiging dat je heel duidelijk en helder bent over je verwachtingen naar je medewerkers toe

Sessie 2: Voortgang bespreken en bepalen waar bijgestuurd moet worden

Tijdens deze sessie gaan we na in hoeverre de resultaten nog steeds haalbaar zijn. We bespreken de voortgang per medewerker en de mogelijkheden om bij te sturen.

De resultaten van deze sessie zijn

    • inzicht in de mogelijkheden om bij te sturen als de resultaten bij een medewerker achterblijven, zodat je in de resterende periode alle zeilen bij kunt (laten!) zetten
    • inzicht in de mogelijkheden om goed functionerende medewerkers boven het afgesproken resultaat te laten presteren, zodat je je medewerkers op een positieve manier maximaal uitdaagt je én bij achterblijvende resultaten van andere medewerkers voor compensatie zorgt.
    • een stappenplan om afspraken te maken met je medewerkers over opleiding en ontwikkeling, waardoor jouw investering (geld én tijd) echt tot meer kennis, vaardigheden en resultaten bij je medewerkers leidt
    • overtuiging en rust dat je heel goed in kaart hebt waar je achterblijft ten opzichte van je plan en waar je nog winst kunt halen
    • zekerheid dat je al het mogelijke doet om op de geplande resultaten uit te komen

Sessie 3: Resultaten bespreken en beoordelingen voorbereiden

Tijdens deze sessie bereiden we de beoordelingsgesprekken voor aan de hand van de gehaalde resultaten door je medewerkers.

De resultaten van deze sessie zijn

    • een stappenplan om je beoordelingen compact en to the point op te schrijven, zodat je de beoordeling goed onderbouwt en voldoet aan de eisen voor dossiervorming (bij evt. juridische stappen)
    • concrete punten voor de concept beoordelingen van je medewerkers als voorbereiding op je beoordelingsgesprekken
    • een stappenplan om je beoordelingsgesprekken te voeren op een manier die recht doet aan je relatie met je medewerkers
    • vertrouwen dat je goed bent voorbereid op je beoordelingsgesprekken en je je medewerkers duidelijk en sterk onderbouwd je beoordeling kunt toelichten

 

  • Vier Support Calls via Skype/Zoom/telefoon (45 min.)
    Deze support calls worden tussen de HRM-sessies ingepland. De calls vinden plaats op vooraf afgesproken data óf zijn op afroep binnen een termijn van 5 werkdagen in te plannen (met uitzondering van vakantieperiodes). De resultaten van de calls zijn
    • overleg bij vragen of na incidenten, zodat zaken niet te lang blijven liggen
    • zekerheid over de ‘volgende stappen’, zodat je direct het juiste kunt doen
    • groei in jouw ontwikkeling als managing ondernemer, waardoor jouw managementtijd afneemt en je steeds meer los kunt laten
    • uitlaatklep voor je eventuele frustratie en onzekerheid, waardoor je je negatieve energie kwijtraakt, en je weer positief verder kunt

Investering
Het managementtraject vormt één compleet geheel en vraagt een investering van 2.500 euro excl. BTW bij betaling ineens bij aanmelding.

Managementtraject voor meerdere leidinggevenden nodig?
‘Haal Resultaat uit Medewerkers’ wordt door onze klanten ook in groepsverband afgenomen zodat alle leidinggevenden in het bedrijf deze effectieve, resultaatgerichte aanpak leren en dezelfde taal gaan spreken.
We bekijken graag samen met je hoe dat zou kunnen werken in jouw bedrijf.

Kennismakingsgesprek
Het is echt mogelijk om met minder inspanning, meer resultaat uit je medewerkers te halen. We horen graag waar je nu tegenaan loopt en hoe je dat anders zou wensen. Plan een kennismakingsgesprek in zodat we kunnen bespreken of dit traject je oplossing kan zijn.

 Plan een kennismakingsgesprek   

Gratis mini e-book

Drie prikkelende vragen aan je medewerkers, die je direct meer winst opleveren.
En die jij vergeet te stellen...