Slim contact houden met je zieke medewerker

Helaas, een zieke medewerker…

Ik weet niet hoe jij dat ervaart, maar ik vind het heel prettig om mijn medewerkers zoveel mogelijk zelfstandigheid te geven. Zodat ze met oplossingen komen in plaats van met vragen. Zelf initiatieven nemen in plaats van alleen uit te voeren wat gevraagd wordt.

Maar hoe is dat bij ziekte van je medewerker? Meldt je medewerker zich ziek en laat hij jou al het regel- en denkwerk doen? Of vraag je in een ziektesituatie ook meer zelfstandigheid en initiatief  van je medewerker? 

Dat is namelijk heel goed mogelijk, een medewerker die vanaf de eerste ziektedag meer verantwoordelijkheid neemt. Bijvoorbeeld door oplossingen aan te dragen voor het ‘gat’ op het werk, mee te denken over openstaande actiepunten die opgepakt moeten worden door een collega én verantwoordelijk te blijven voor de communicatie met jou, zijn werkgever.

In deze video een concrete tip.

En ook, bespreek met je medewerkers wat je van hen verwacht als ze zich ziek melden en maak hen medeverantwoordelijk voor een soepele opvang door de rest van je bedrijf.

Wil je alle video’s blijven volgen van de Wereld van Personeel?
Abonneer je dan op ons YouTube kanaal.

—– & —–

Meer inspiratie? Ga direct naar onze GRATIS pagina!

Elke week ontwikkelen we nieuwe content die jij direct kunt gebruiken in jouw bedrijf. Al onze adviezen zijn speciaal gemaakt voor jou, ondernemer met een bedrijf tot 50 medewerkers.

 

© de Wereld van Personeel

donderdag 15 december 2016
Esther Mallant

Ik ben ervan overtuigd dat de manier waarop je als ondernemer omgaat met je medewerkers veel invloed heeft op het succes van je bedrijf. Daar help ik je graag bij. In mijn blogs breng ik het managen van medewerkers terug tot de essentie. Geen uitgebreide achtergrondinformatie en ingewikkelde adviezen, vooral praktische en slimme tips.